czwartek, 26 czerwca 2014

Weź mnie w obroty

Weź mnie w obroty, to nie nazwa nowego kursu tańca, a akcji promocyjnej "pro ekologicznej" zorganizowanej przez firmę Carlsberg. Projekt reklamowany jest przez sympatyczny spot reklamowy.




Rozpoznaliście przystojnego Pana z wąsem? Tak, tak to Piotr Rogucki, ambasador kampanii.
Jak się pewnie domyślacie, kampania zachęca do zwracania szklanych butelek "zwrotnych" (po piwie). Na stronie możemy przeczytać, że: Pomimo wielu zalet, potencjał butelki zwrotnej w Polsce nie jest w pełni wykorzystywany. W całej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myślą o ochronie środowiska, mogły by zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem  obecnie jedna butelka trafia do obiegu - między sklepem a jej ponownym napełnieniem - średnio 8–12 razy. (...) Zadaniem akcji jest zbudowanie świadomości wśród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów jest eko. Ten drobny wysiłek opłaca się ze względów ekologicznych i ekonomicznych.
Super akcja. Ale. Gdy klikniemy w mapkę sklepów okazuje się, że w Łodzi TYLKO dwa sklepy biorą w niej udział, a w Warszawie ŻADEN. Co prawda widnieje adnotacja, że są to sklepy które nie wymagają paragonu w celu zwrócenia butelek, a mapka będzie sukcesywnie uzupełniana, no ale mimo wszystko, trochę tych sklepów mało.
Trzymamy kciuki, żeby akcja promocyjna zmieniła stosunek Polaków do szklanych zwrotnych butelek :)

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza